دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1395 - 13:08
با صدور اطلاعیه‌ای مطرح شد؛

درخواست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای تعویق سفر رئیس‌جمهوری به قزوین

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در آستانه سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت به استان قزوین، با صدور اطلاعیه‌ای، باتوجه به اینکه اکنون تعطیلات تابستانی و فصل کم تحرک دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌‌شود، پیشنهاد کرد با برنامه ریزی و رایزنی با نهاد ریاست جمهوری، سفر دکتر روحانی به این استان دانشگاهی، به مهر که بهار دانش و حضور پرشور دانشجویان است موکول شود.
کد خبر : 105814

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به این شرح است:


نوید مسرت بخش سفر رئیس جمهوری، به استان قزوین بی گمان رویداد نیکوی است که به نتایج مثبتی در پهنه استان عالم پرور قزوین منجر خواهد شد.


از آن رو که بالاترین مقام اجرایی کشور با حضور در هر نقطه کشور با بررسی ویژگی‌ها، چالش‌ها، افزایش پتانسیل‌ها و ارتقای زیرساخت‌های آن منطقه می پردازد.


آنچه که دانسته است،سفر رئیس جمهوری، فرصت مغتنمی است که این مقام عالی کشور با چهره فرهیخته استان قزوین که همواره در عرصه علم و فرهنگ برگزیده و زادگاه اندیشمندان، عالمان و دانشمندان برجسته بوده، آشنایی پیدا کنند.


در همین راستا،پیشنهاد می‌شود، باتوجه به اینکه استان قزوین، استان دانشگاهی است و اکنون تعطیلات تابستانی فصل کم تحرک دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌‌شود با برنامه ریزی و رایزنی با نهاد ریاست جمهوری، سفر ایشان به مهر که بهار دانش و حضور پرشور دانشجویان است موکول شود.


از سویی دیگر با توجه به این که نخبگان علمی و فرهنگی، سرمایه‌های عظیم هر سرزمینی به شمار می‌آید که فرآیند توسعه و پیشرفت در گرو اندیشه و عملکرد آنان خلاصه می‌شود، لزوم برگزاری نشست هم‌اندیشی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با این قشر فرهیخته برای بررسی راهکارهای بهبود زمینه های توسعه های علمی استان ضروری به شمار می‌آید که این مهم در فصل بازگشایی و شروع فعالیت مجدد مراکز آموزشی ممکن خواهد شد.


و دیگر آنکه تداوم پیروزی‌های تیم‌های دانشگاهی و نخبگان دانش رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اکنون به جریانی پویا و تاثیرگذار بدل شده که نیازمند پشتیبانی است؛ ایجاد انگیزه در جوانان نخبه ربوکاپیست، موجب توسعه دانش رباتیک شده و تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که اکنون دارنده نشان قهرمانی جهان در مقابل تیم CMU آمریکا- بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه کامپیوتر جهان– می‌تواند با برخورداری از حمایت مسئولان فهیم کشور و استان، روند توسعه رباتیک در ایران را شتاب ببخشد.


اگرچه این تیم همواره مورد الطاف مسئولان استان به ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفته ولی در قیاس با آن چه که سایر کشورهای پیشرفته برای موفقیت نخبگان خود هزینه می‌کنند اینها کفایت نخواهد کرد.


پس از پیروزی تیم آیندهون هلند در مسابقات جهانی ربوکاپ 2011، این شهر میزبان جشن باشکوهی بود که به غایت برای ایجاد انگیزه به نخبگان خود و قدردانی از آنان، همت گمارده بود .
سخن به مجمل می گوییم ؛برای ایجاد زیرساخت های توسعه باید نیروی انسانی را که تمامی سرمایه هر سرزمینی است قدر دانست و بر صدر نشاند.


سفر ریاست عالی جمهور و دیدار با نخبگان امکانی است که باید آن را مغتنم شمرد و به چشم‌انداز روشن فرداها نظر داشت .


به گزارش خبرنگار آنا، برخی رسانه‌ها از سفر هفته آینده رئیس جمهوری و اعضای دولت به استان قزوین در هفته آینده خبر داده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته